Subject: Küsimus
From: "Mari Liis Laanvee" <[email-masked]>
To: "AKI info"
Date: Tue, 11 Feb 2025 15:01:23 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vastavalt eilsele telefoni kõnele lubasin, et edastan Teile kirja ja
vastate mulle kirjalikult.

Seega palub Kiili Vallavalitsus abi.

1.	Kuidas peab omavalitsus käituma, kui majja tuleb sisse kohtu poolt
edastatud dokument (nt kaebaja kaebus või nende seisukohta) või edastame
meie poolt esitatud seisukoha kohtule läbi dokumendiregistri. Kas see
tuleb panna dokumendiregistris avalikuks või piiranguga teabeks arvestades
asjaolu, et kaebajaks on juriidiline isik ja kaebuses või seisukohtades
puudub igasugune muu piiranguga teave.

Eile telefoni teel mõlemad tõdesime, et puudub alus AvTSis kohtuasjadele
piirangu panemiseks. Samas meie tõlgendus on see, et kuna HKMS § 89
sätestab, et menetlusvälisel isikul on õigus tutvuda toimikuga ja saada
seal olevatest ning selle juurde kuuluvatest, kuid mujal säilitatavatest
menetlusdokumentidest ärakirju poolte ja kolmandate isikute nõusolekul
või kohtu loal põhjendatud huvi olemasolu korral, siis arvestades seda
sätet tuleb see teave panna siiski piiranguga. Sest mis kasu muidu on
sellest seadusesättest, kui osapooled keda seadus kohustab
dokumendiregistris teavet avalikustama selle avalikustab ilma kolmandate
osapoolte nõusolekuteta. Aga soovime Teie poolset tõlgendust saada antud
olukorrale.

2.	Kuidas peab omavalitsus käituma olukorras, kui kohtuotsus on
jõustunud. Kas tal siis on kohustus teave avalikustada dokumendiregistris?
AvTS § 28 lg 1 p 29 ütleb, et kohustus on avalikustada jõustunud
kohtulahendid seadusest tulenevate piirangutega, aga kas ka kohtutoimikus
olevad dokumendid?

Meie pöördumine on tingitud seetõttu, et meile tuli majja sisse märgukiri,
kus üks haldusasja osapool nõuab, et kohtule esitatud dokumendid ja
kohtult saabunud dokumendid oleksid avalikud. Ja meil on tegelikult olnud
pikemat aega teadmatus, kuidas käituda kohtumenetlusega seotud dokumentide
avalikustamisega, kuna AvTS ja HKMS ei tee omavahel justkui koostööd.

Seega me sooviksime teada saada Andmekaitse Inspektsiooni seisukohta antud
asjas, et teaksime kuidas edaspidi käituda olukorras, kus meile
edastatakse halduskohtu poolt dokumendid, mis on seotud juriidiliste
isikutega ja sisus puudub piirangut sisaldav teave. Saame edaspidi võtta
Teie vastuse aluseks, kuidas edaspidi toimetada.

Lugupidamisega

Mari Liis Laanvee

vallasekretäri abi

679 0279 | [email-masked]

Kiili Vallavalitsus | Nabala tee 2a, Kiili

 <https://Kiilivald.ee/> kiilivald.ee |
<https://www.facebook.com/kiilivallavalitsus/?locale=et_EE> facebook
Konfidentsiaalsusteade - elektrooniline kiri koos manustega on edastatud
ainult adressaadina märgitud isiku(te)le. Kiri võib sisaldada
konfidentsiaalset informatsiooni või informatsiooni, mille autori
kirjaliku nõusolekuta kolmandatele isikutele avaldamine, edastamine ja
salvestamine on keelatud. Palume kiri koos manustega kustutada juhul, kui
kiri on teile saadetud ekslikult ja te ei ole kirja adressaadina märgitud
isikuks.